IFP je imel več projektov.
Projekti
Vzgojni načrt: Celostni pristop k implementaciji vzgojnih načrtov v osnovnih šolah (projekt)
S projektom Celostni pristop k implementaciji vzgojnih načrtov v osnovnih šolah želimo narediti premik v samem načrtovanju vzgojnih načrtov. Če so le ti pogosto odsev taksonomsko naštetih željenih vrednot različnih deležnikov (vodstva šol, zaposlenih, učencev in staršev), ki v pedagoški praksi ne zaživijo, želimo s projektom vzgojne načrte nadgraditi z vzgojnim konceptom. Slednji je razumljen kot identitetno jedro celotne šole in pomeni njeno dolgoročno filozofijo, ki so ji zavezani vsi deležniki, ki vstopajo v šolski prostor, in jo dejansko tudi živijo. Dr. Dejan Hozjan
Vprašalniki:
-
- Anketni vprašalniki za analizo obstoječega vzgojnega načrta in vzgojnih dejavnosti
- Vprašanja za intervjuje zaposlenih, staršev in učencev za usklajevanje vzgojnih želja
Dokumenti:
Članki:
-
- Članek: Dejan Hozjan, Larisa Rebeka Opeka, Janja Glušič (2023): Vzgojni načrt potrebuje okvir, ki ga da vzgojni koncept. V: Vzgoji 98, 28-29.
- Članek: Dejan Hozjan, Tjaša Udovč in Eli Čigon (2023): Model razvijanja vzgojnega koncepta v osnovnih šolah. V: Vzgoja 98, 2023, 28-29, 30-31.
- Članek: Dejan Hozjan, Tjaša Udovč in Eli Čigon (2023): Primer oblikovanja vzgojnega koncepta na osnovni šoli. V: Spletna stran IFP, 12. junij 2023.
- Članek: Dejan Hozjan in Janja Glušič (2023): Izhodišča za razvijanje vzgojnega koncepta v osnovnih šolah. Spletna stran IFP, 12. junij 2023.
- Članek prijavljen za 5. mednarodno konferenco Vzgoja za ljubezen do domovine in države: JEZIK KOT TEMELJ NARODNE IDENTITETE. Zbornik konference, str. 473.
________________________
Zanimive povezave:
_________________________
Ta stran je nastala v okviru projekta »Celostni pristop k implementaciji vzgojnih načrtov v osnovnih šolah«, financiran v okviru razpisa »Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023« s strani Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije ter Evropske unije, in sicer iz evropskega socialnega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.
Vzgojni načrt: oblikovanje identitete šole, 24. 3. 2023
petek, 24. marec 2023, 8:30 – 16:00
OŠ Stročja vas, Ljutomer
Nadaljujemo pogovor o vzgojnih načrtih v osnovnih šolah. Na podlagi izsledkov raziskave o vzgojnih načrtih in razpravah na zadnjih seminarjih o izkušnjah osnovnih šol bomo naredili korak naprej.
Pomembno je izhajati iz stanja zdravja otrok in pripraviti ustrezen odgovor šole na obstoječe stanje, zato bomo pogledali nekaj statističnih podatkov iz zadnjih raziskav ter razmišljali, kaj ti podatki povedo razredniku, profesorju, šolski svetovalni službi in ravnatelju.
Vrednote šole so vodilo za oblikovanje šolske kulture, zato se bomo vprašali, kako vrednote lahko pomagajo pri načrtovanju pedagoškega dela. Da bo šola lažje kos izzivom, je pomembno oblikovati jasno lastno istovetnost, kar omogoča ustvarjati šolsko klimo.
Kaj šola za to potrebuje? Kako naj to naredi? Kakšne vzgojne dejavnosti lahko šola izvede, da doseže želene cilje?
TEME:
-
Duševno zdravje otrok in naš odgovor
-
Vrednota spoštovanja, kultura spoštovanja in samospoštovanje
-
Oblikovanje vzgojnega načrta: dejavnosti
-
Oblikovanje identitete šole
IZVAJALCI: dr. Dejan Hozjan, profesor na Pedagoški fakulteti Koper, Marijana Kolenko, ravnateljica OŠ Lava Celje, dr. Silvo Šinkovec, urednik revije Vzgoja.
POSVETA se udeležijo: ravnatelji, pomočniki ravnateljev, šolski svetovalni delavci, timi za vzgojni načrt, razredniki in profesorji osnovnih šol.
CENA: 40 € za prvega udeleženca, 30 € za drugega in 20 € za tretjega udeleženca iste šole.
INFO in PRIJAVA: 041 785 111, ifp@vrn.si
ROK ZA PRIJAVO: 17.3.2023
23 Vzgojni načrt in oblikovanje identitete šole.
POSVET: Kako v šoli spodbujati razvoj narodne in nacionalne identitete pri mladih?
petek, 27. 05. 2022
Državni svet, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Društvo katoliških pedagogov Slovenije so 27. maja 2022 organizirali posvet z naslovom Kako v šoli spodbujati razvoj narodne in nacionalne identitete pri mladih?
Gradiva so na spletni strani Državnega sveta.
Program, posnetek posveta, fotografije, sklepi posveta.
Tanatogogika, 15. 10. 2022
Tanatagogika 22 okt 15 Continue reading Tanatogogika, 15. 10. 2022
Tanatogogika: kultura poslavljanja, Ljubljana, 2021
- in 2.10.2021, Ljubljana
Kako razumemo siutacije?
Koliko nesporazumov v našem življenju. Smo še pripravljeni, da se učimo?
Večplastna interpretacija Krsta pri Savici, OŠ Sodražica, 25. 6. 2020
Vsako umetniško delo ima več možnih interpretacij (literarno slogovna, zgodovinska, strukturalistična, psihološka, filozofska, eksistencialistična itd.). Spoznavati našega pesniškega velikana v njegovi rojstni hiši, lepoto slovenskega jezika in bogastvo sporočil je svojevrstna izkušnja.
Udeleženci si ogledajo recital Krst pri Savici. Na delavnici pregledajo različne teme, ki jih besedilo prinaša in se soočijo z večplastno interpretacijo. Raziskujejo zgodovinsko ozadje Krsta pri Savici in s tem zgodovino Slovencev. Z večplastno interpretacijo umetniškega besedila udeleženci iščejo spodbudne dejavnosti za zmanjševanje osebnih stisk, prepoznavanje različnih narodnostnih in verskih identitet v družbi in spodbujanje spoštovanja med njimi.
Udeleženci:
- si ogledajo recital Krsta pri Savici
- večplastno berejo besedilo
- in iščejo sporočila besedila,
- se poglobijo v zgodovinsko ozadje Krsta,
- se srečajo z več možnimi interpretacijami Krsta,
- ozavestijo svoj odnos do agresije, smrti in izgub v življenju,
- spoznajo področja celostnega razvoja osebnosti,
- iščejo načine, kako sporočila pesnitve uporabiti pri pedagoškem delu.
IZVAJALCI: Anatol Štern, gledališki igralec, ddr. Verena Perko, arheologinja, dr. Silvo Šinkovec, urednik revije Vzgoja
KOMU JE SEMINAR NAMENJEN: vsi pedagoški delavci (vzgojitelji, učitelji, profesorji, razredniki, šolski svetovalni delavci, ravnatelji) in drugi zainteresirani posamezniki (starši).
TRAJANJE: 8 ur
NAČIN DELA: gledališka predstava, predavanja in delavnice.
IZVEDBA: po dogovoru
TOČKE: 8 urni seminar se točkuje z 0,5 točke.
CENA: 47 €
PROGRAM: natisni
PRETEKLE IZVEDBE:
- OŠ Sodražica, 25.6.2020
- OŠ Radlje ob Dravi, 2019
ODMEVI UDELEŽENCEV:
- Dobila sem podlago oz. vzpodbudo in radovednost za nadaljnje in ponovno raziskovanje Prešerna ter zgodovine.
- Všeč mi je bil seminar na terenu. Novo doživetje.
- Všeč mi je bil recital v Prešernovi hiši, predavanje dr. Perko, ter sprehod do slapa.
Povezane vsebine:
- Šinkovec Silvo (2018): Odločitve v Krstu pri Savici. V: Vzgoja (Duhovni izziv), XX, 79: 40-42.
- Šinkovec Silvo (2018): Prešernov Credo v Krstu pri Savici. V: Vzgoja (Duhovni izziv), XX, 77: 42-43.
- Šinkovec Silvo (2018): Boji v življenju v luči Prešernovega Krsta. V: Vzgoja (Duhovni izziv), XX, 78: 43-45.
- Šinkovec Silvo (2018): Ljubezen v Krstu pri Savici. V: Vzgoja (Duhovni izziv), XX, 80: 44-45.
Prijavni obrazec za seminar Večplastna interpretacija Krsta pri Savici
Čustva nas učijo, 18. 1. 2020
Psihološka delavnica: Čustva nas učijo
Vsi močno doživljamo čustva, pogosto pa ne vemo, kako z njimi ravnati. Zato pogosto prihajamo v medosebne konflikte. Od objave Golemanove knjige Čustvena inteligenca se več posvečamo čustvenemu razvoju. Še vedno pa manjkajo osnovna znanja o posameznih čustvih.
Kaj so čustva in kako z njimi živeti? Na delavnici se učimo kako posamezno čustvo čutimo, kako ga izražamo, kako se zapletemo v začarani krog čustva ter kako smiselno uporabljati informacije, ki jih čustvo sporoča. Na delavnici se bomo seznanili z osnovami čustvene pismenosti in spoznali osnovna čustva.
Uporabljati prave informacije, ki jih sporočajo čustva o nas in okolici, je najboljša preventiva pred izgorelostjo, odvisnostjo in drugimi oblikami nezdravega življenja ter pomemben vir ustvarjalnega življenja in zdravih medosebnih odnosov.
Kraj: Kulturni center Primoža Trubarja, Šentjernej
Čas:18. januar 2020, od 8:00 do 15:00
Kotizacija: 25 €
Prijave: blagajna@kc-sentjernej.si ali 07/393 13 71 med 13.00 in 15.00, ob četrtkih do 16.00