Projekt: Celostni pristop k implementaciji vzgojnih načrtov v osnovnih šolah

Vzgojni načrti so bili zakonsko umeščeni v slovenski šolski prostor od leta 2008. Snovalci šolske zakonodaje so z njimi želeli načrtno razvijati vzgojno področje v osnovnih šolah. Tako je naloga ravnateljev osnovnih šol, da skupaj z različnimi deležniki oblikujejo vzgojni načrt, ki bo predstavljal nadaljnji vzgojno razvoj šole in omogočal staršem vpogled v vzgojno delo šole (Zakon o osnovni šoli, 2008). Desetletne izkušnje z vzgojnimi načrti kažejo, da so vzgojni načrti v osnovnih šolah odsev vzgojnih želja različnih skupin, ne odražajo pa konceptualnega razvijanja vzgojnega področja. Tako lahko v njih zasledimo zapise partikularnih vrednot, ki niso povezane v celoto in ne predstavljajo vzgojnega koncepta. Umanjkanje vzgojnega koncepta v javnih osnovnih šolah se najpogosteje odraža v dejstvu, da šole ne dosegajo želenih rezultatov na vzgojnem področju, t. j. celostnemu razvoju učencev (Šinkovec, 2010). S predlaganim projektom želimo oblikovati model vzgojnega načrta, ki bi temeljil na vzgojnem konceptu celostno razvitega posameznika na izbrani osnovni šoli.

Inštitut Franca Pedička sodeluje z Pedagoško fakulteto Koper pri projektu Celostni pristop k implementaciji vzgojnih načrtov v osnovnih šolah. Partnerska šola je Osnovna šola Koroška Bela.

A. V sklopu tega projekta sta bila pripravljena dva vprašalnika:

  1. ANKETNI VPRAŠALNIKI ZA ANALIZO OBSTOJEČEGA VZGOJNEGA NAČRTA IN VZGOJNIH DEJAVNOSTI NA OSNOVNI ŠOLI KOROŠKA BELA
  2. VPRAŠANJA ZA INTERVJUVANJE ZAPOSLENIH, STARŠEV IN UČENCEV ZA USKLAJEVANJE VZGOJNIH ŽELJA NA OSNOVNI ŠOLI KOROŠKA BELA

B. V sklopu projekta je nastala Analiza stanja na vzgojnem področju na Osnovni šoli Koroška Bela.

 

C. Pripravljen je bil Predlog vzgojnega načrta Osnovne šole Koroška Bela.

 

Č. Dva članka sta bila objavljena v reviji Vzgoja (junij 2023).

Rubrika: Vzgojni načrt

  • Str. 28 Dejan Hozjan, Larisa Rebeka Opeka, Janja Glušič: Vzgojni načrt potrebuje okvir, ki ga da vzgojni koncept
  • Str. 30 Dejan Hozjan, Tjaša Udovč, Eli Čigon: Model razvijanja vzgojnega koncepta v osnovnih šolah

D. Članek za spletno stran IFP.

Dejan Hozjan, Tjaša Udovč in Eli Čigon, Primer oblikovanja vzgojnega koncepta na osnovni šoli.   Več.

E. S projektom koristne povezave

  1. O vzgojnem načrtu, več vsebin. Več.
  2. Seminar: Vzgojni načrt – oblikovanje identitete šole. Več
  3. POSVET: Kako v šoli spodbujati razvoj narodne in nacionalne identitete pri mladih? Več.
  4. Knjiga: Vzgojni načrt v šoli. Več.